החזרי מס לשכירים
יצירת קשר מהירה
יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה.
מהם החזרי מס?
כשאנחנו שומעים את המילה "מס", במרבית המקרים נקשר אותה לחוב שעלינו לשלם כחוק. מה שרבים לא יודעים הוא כי לצד התשלומים הקבועים, ישנם מקרים בהם מגיע להם לקבל החזרי מס.
כיצד זה קורה?
ישנם לא מעט מקרים, בהם שכירים משלמים יותר מס ממה שהם היו צריכים לשלם בפועל, כאשר הסיבה היא תשלום אוטומטי המתבצע דרך תלוש המשכורת. החוק מגדיר מדרגות מס שונות, ולעתים ישנם שכירים שמשלמים יותר ממה שהחוק קובע.
מס ההכנסה של השכירים מחושב ברמה חודשית, בעוד חישוב המס הסופי נערך ברמה השנתית. כך לעתים בסיכום סוף השנה, מתגלה כי שילמנו יותר ממה שהיינו צריכים באמת. התוצאה? אנו עתידים לקבל החזר מס. סוף שנת המס היא ההזדמנות שלנו לבדוק האם גם אנחנו שילמתם יותר ממה שאתם נדרשים כחוק, ולמרות שנדמה כי מדובר על מלאכה סבוכה ומורכבת, הרי שנוכל לבצע את התהליך בעזרת גוף מקצועי ומיומן שיעשה עבורנו את העבודה.
חשוב לדעת כי בכל הקשור להחזר מס ישנו גם חוק ההתיישנות שצריכים להיות ערים לו. על כן: ניתן לבצע בדיקה הרלוונטית ל-6 השנים האחרונות. המשמעות היא שאם אנו רוצים לברר לגבי החזר הרלוונטי לתקופה של לפני שמונה שנים, הרי שאין כל תכלית לבדיקה שכזו ולא נקבל כל החזר מס.
הסיבות העיקריות להחזרי המס
כאמור, הסיבה הראשונה וכנראה גם זו השכיחה ביותר שבגינה אפשר לקבל החזר מס, היא מצב בו שולם מתלוש המשכורת החודשי מס גבוה יותר מאשר זה הנדרש. ישנם שכירים שזכאים לנקודות זיכוי במס, כך שהם צריכים בפועל לשלם פחות. הדוגמא הקלאסית ביותר היא חיילים משוחררים שזכאים להטבות במס, כמו גם סטודנטים בוגרי תואר ראשון שזכאים גם הם לנקודות זיכוי.
כמו כן, ישנם מקרים בהם שכירים לא עבדו תקופה מסוימת. כידוע, מס ההכנסה מחושב על פי הממוצע השנתי, כך שיכול להיות מצב שבו עובד לא עבד מספר חודשים, כך שמס ההכנסה הנדרש ממנו לשלם הינו נמוך יותר מזה שהוגדר תחילה בהתחשב בעובדה והוא יעוד לאורך כל השנה. על כן, שכיר זה יהיה זכאי להחזר מס.
אז למי מגיע בשורה התחתונה החזר מס? ניתן לסכם זאת באופן הבא: כל שכיר שהמשכורת שלו חוצה את 6000 השקלים, וכל עוד הוא משלם את מס ההכנסה. ההחזר מתבצע במקרים בהם נוצר פער בין החישוב השנתי ובין תשלום המס המתבצע בכל חודש.
הטפסים החשובים ביותר לטובת הגשת הבקשה
לטובת החזר המס, עליכם לעבור מסלול מקוצר של בירוקרטיה, מילוי והגשת טפסים, שיאפשר לבחון את הבקשה שלכם. על כן, במידה ואתם בסטטוס "רווקים", כל שתצטרכו להגיש הוא את תעודת הזהות שלכם בצירוף הספח, כמו גם את טופס ניהול החשבון שלכם. במידה ואתם נשואים, תצטרכו להגיש את תעודת הזהות עם הספח, וטופס ניהול חשבון של בני הזוג. ישנו דגש גם לאלו מכם הנמצאים בסטטוס גרושים, כאשר הדרישה מכם הינה תעודת הזהות והספח, טופס ניהול חשבון, הסכם המעיד על הגירושין ואישור על תשלום המזונות.
כמה זמן נדרש להשלים את הבקשה?
מאחר ומדובר על החזר של כסף, רבים אלו התוהים כמה זמן לוקח עד שהבקשה נסגרת. במילים אחרות: כמה זמן לוקח עד שרואים את הכסף בפועל? תהליך הבדיקה לכשעצמו אורך כרבעון, כאשר פרק זמן מיועד לקבלת ההחלטה של רשות המיסים הקובעת את ההחזר ואת גובהו. בסופו של התהליך, ההחזר יועבר אל חשבון הבנק שלכם, כאשר לטובת אימות הפרטים שלכם יש צורך לצרף צילום של המחאה שבוטלה, או אישור על ניהול החשבון.
אז איך מבצעים את התהליך בפועל?
סיוע של חברה מקצועית יכול להקל מאד על ההתמודדות עם הבירוקרטיה המעורבת בתהליך מסוג זה. ראשית, יש לבצע את תהליך הבדיקה הראשוני, ולאחר מכן תתבצע מלאכה של איסוף חומרים ואישורים שיוכלו לקדם את הבקשה שלכם אל מול רשויות המס. חברה המתמחה בהחזרי מס הינה חברה מנוסה ומיומנת שיודעת היטב איך הגוף פועל, איך יש להתנהל מולו ומה נדרש על מנת לצלוח את הבקשה. הבקשה שלכם מוגשת בשתי פעימות: בפעם הראשונה בתור בקשה מקוונת, ואילו בפעם השנייה באמצעות דו"ח חתום בשידוך לכל האישורים הנדרשים.